V R E K K E N P A G I N A
Consuminderen, bezuinigen en besparen met een knipoog.
      Aangepast zoeken
      Goedkoopste plek om te winkelen

      Das Hoppe Institut: auch für ihrem Jodelworkshops.

      De meeste mensen zijn, net als de Vrek, erg gesteld zijn op hun rust. Men heeft in een laboratorium in Zwitserland (wederom het befaamde en al eens eerder genoemde ‘Das Hoppe Institut’) onderzocht waar de consument het liefst winkelt. Dat bleek na een onderzoek van maar liefst 27 jaar en 2 maanden de periferie van een stad te zijn.

      De consument heeft een, en nu volgt een krachtterm uit het onderzoek die ik hier enkel voor u citeer, ‘pesthekel’ aan drukke winkelstraten. Die Zwitsers: ze lijken zo aardig maar vloeken zelfs in hun onderzoeken als scheepsjongens van de Milkakoe. Maar ja, als u dag in dag uit moet kaasfonduen wordt zelfs u vanzelf een stuk chagrijn. Een benauwende drukte geeft consumenten het gevoel dat ze haast moeten maken. En in die haast nemen we dan de verkeerde aankoopbeslissing. We kijken niet goed naar de prijs, denken (zie ook de 10 seconden regel elders op de Vrekkenpagina) niet lang genoeg na of we het product in kwestie echt nodig hebben en overwegen te weinig goedkopere en wellichte betere alternatieven.

      Ga daarom aan de rand van de stad of in winkelcentra of bij uw buurtwinkel uw boodschappen halen en mijd drukke centra als uw geld en uw rust u lief zijn.

      Op die manier voorkomt u tevens dat u veel geld wegsmijt aan de kosten voor het parkeren. Parkeerbelasting heeft men ingevoerd om de drukte te kunnen reguleren. Wat mij betreft lukt dat behoorlijk: u zult mijn gezelschap dankzij die hoge parkeerbelasting niet kunnen genieten in binnenstedelijk verband. Ik koop enkel nog waar ik geen parkeergeld hoef te betalen.

      Steunt uw lokale buurtwinkel! Vaak zijn de prijzen daar lager. Veel winkels uit het lagere segment treft u juist buiten het centrum van de stad aan. Hun prijzen zijn mede zo laag omdat zij geen dure panden hoeven te huren en men dat voordeel aan u, hun gewaardeerde klant, teruggeeft.

      Das Hoppe Institut uit Zwitserland is overigens behoorlijk in hun nopjes met het feit dat de Vrek hun onderzoeksresultaten regelmatig aan u bekend maakt en heeft de Vrekkenpagina dan ook beloond met een Urkunde. Een Urkunde is niet een klant van heel lang geleden maar een verklaring waarmee men hun waardering uitdrukt. Er staat dan ook: ‘Für den Vrek der nicht nur freundlich ist aber auch so riecht. Danke für bewezen diensten und dem Fact das Sie Das Hoppe Institut regelmäßigciteren undsoweiter. Wir lieben und leben den Vrek. Er lebe hoch aber nicht so hoch wie der Matterhorn weil er in die Niederlanden lebt.’ Want zo zijn die Zwitsers: genuanceerd tot op het bot en mede daardoor zeer betrouwbaar.